Bir yüzün ağlar, bir yüzün güler... hayat böyledir. Aynada
hep yüzünün bir yanını göremezsin. Aynalar yalan söyler derler ya; asıl yalan
budur. Aynalar gerçektir. Sabah seni görürsün. Kimseye göstermek istemediğin
gerçek kendini gösterir sana. O yüzden gerçektir. Hep aynı profilden
bakamazsın. Cepheden de görürsün kanayan yüzünü, gülen diğer yüzünün yanında.
Kanamazsa da olmaz, gülmezse de olmaz. Kalp grafiği gibidir; tek düze olduğunda
durmuştur yaşamın.
Bazen için kan ağlar ama sen gülersin yolda bir yakınını
gördüğünde; ‘iyiyim’ dersin. Sonra ‘iyi olduğuna’ inanırsın. İyi olmanı
gerektiren birçok sebep gelir aklına. Senden daha kötü durumda olan duyumlarını
anımsarsın. Ve gerçekten iyisindir artık. Acıyan yerin aklına gelmez ve
yürürsün çizdiğin yol haritanda. Bazen de başkaları ağlarken senin için
kıpır,kıpırdır. Tebessüm dahi etmemen gerekirken, kahkahalarını bastırmaya
çalışırsın. Ve çok utanırsın. Ama utancın, içindeki kıpırtıyı bastırmaz,
bastıramaz.
Sebepsiz gülme krizleri, herhangi bir şarkıda ağlama
atakları parçamızdır ya hani…niye ağladığını anlatsan, adama ‘deli’ derler diye
korkar kendine saklarsın. Bilmeden sendeki med-cezirleri seninle aynı havayı
soluyan bir sürü kadının yaşadığını.
Güldüğünde dünya seninle gülüyor sanırsın, ağladığında da
dünyanın en yalnız insanısındır.
Bal gibi böyledir hayat; bir yüzün güler, bir yüzün ağlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder