5 Aralık 2014 Cuma

yeni yıl yaklaşırken

Yeni yıl yaklaşırken
Birkaç yıl öncesine kadar olduğu gibi, hala gece 12’yi dışarıda geçirmek için harıl harıl mekan arayan kaldı mı,
Piyango bayilerinin önünde hala uzun kuyruklar oluyor mu,
İndirimli hindi peşine düşen anneler hala var mı,
Aralık ayında tombala satışları patlıyor mu,
Ma aile bir araya toplanıp yemeli-içmeli masa hazırlığı yapılıyor mu,
Noel baba’nın varlığı ile ilgili şüphesi olan çocuk kaldı mı
Bilmiyorum…

Bildiğim tek şey herkesin hemfikir olduğu klişe:
Ne bayramlar eski bayramlar gibi, ne de yılbaşılar…
Ya cebinde paran yok
Ya bedeninde derman

Eskiden itin-kopuğun kopmasıydı,yılbaşı gecesi çıkmayanların bahanesi.
Şimdi, gel yorgun-argın, gömül koltuğuna, en fazla elinde bir bira en şahanesi.

Eskiden umuttu fakirin ekmeği.
Şimdi büyük ikramiye fiyatına satılıyor apartman dairesi.

Eskiden, masaların, en bilinen sürpriziydi hindi.
Gdo’su, antibiyotiği derken kanatlıdan da tiksinildi.

Eskiden senede bir gün tombalaydı tüm ailenin eğlencesi.
Şimdi, nev-i şahsına münhasır,herkesin elinde eğlencesi, iletişim engelli.

Eskiden masa hazırlamak, meze yapmak, misafir ağırlamak keyifti.
Şimdi ocağa çay koymak, büyük angarya gibi.

Noel Baba’ya gelince…
Televizyon reklamlarında dahi gözü yaşlı adamcağızın.
Çocuğun, sahip olduğu kudret ailesinin cüzdanında gizli
Ak sakallı dedenin getireceğini umut edip bu umuda tutunacak çocuk mu kaldı sanki…

Aralık 2014

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder